Kijk wat Flying Service & Kitchenstaff doet achter de schermen
2024 is aangebroken, maar we blikken graag nog even terug op onze meest memorabele momenten uit 2023, want wat een fantastisch jaar was dat!
Wat maakten onze Keukenhelden klaar in 2023?
De Keukenhelden van Flying Service & Kitchenstaff zijn er van de bovenste plank: ook dit jaar kregen ze het vertrouwen van de meest gerenommeerde restaurants en chefs. Denk maar aan ⭐ chefs Tim Boury, David Martin, Lionel Rigolet en Nick Bril...wat een eer!
Daarnaast waren ze ook van de partij op de festivalzomer: zo mochten ze het ontbijt verzorgen op de Farmhouse van Tomorrowland!
Als 🍒 op de taart waren onze Keukenhelden present op hét culinaire hoogtepunt van het jaar: de bekendmaking van de nieuwe Gault&Millau-gids van 2024!
Wat serveerden onze Flyers in 2023?
Het jaar begon met een topper van formaat, want onze Flyers waren aanwezig zijn op de tiende editie van het Gala van de Gouden K's! En dat is niet de enige keer dat ze aanwezig waren in het Sportpaleis; ze zongen in oktober ook luidkeels mee met Madonna 🎶! Dat ze klant aan huis waren in het Sportpaleis valt niet te betwijfelen, want ook op het WK Turnen kon je ons topteam spotten.
Over sport gesproken: we overdrijven niet als we zeggen dat 2023 een echt sportjaar was. Zo waren we van de partij op het WK Veldrijden in Hoogerheide 🚴♀️, en stonden we klaar voor een pijlsnelle service die steeds in de roos zit op de Blåkläder Darts Open 🎯. Daarbovenop straalden onze Flyers op de openingsceremonie van de Special Olympics Belgium. Dat verdient een gouden medaille 🥇! Ook voor de European Open in de Lotto Arena 🎾 kregen ze de eer om van een sportevenement alsook een culinair evenement te maken. Onze Flyers vonden we aan topsnelheid terug in 't Kuipke voor de Lotto Zesdaagse Vlaanderen-Gent 🚴♀️. Over snelheid gesproken: ons topteam nam deel aan een culinaire race op Waregem Koerse 🏇. Wat een droom!
Over dromen gesproken: in maart begon het sprookje van pop-uprestaurant SERRE in kasteel Blauwhuis te Izegem. Vervolgens maakten onze Flyers dromen waar in kasteel Ooidonk in Deinze en kasteel Belvédère in Wijnegem ✨.
De zomer van onze Flyers was er één om niet te vergeten: zo leefden ze zich uit op Crammerock 🍻 en feliciteerden ze de studenten van KU Leuven en Artevelde op hun proclamaties 🎓!
Ten slotte werd de reputatie dat we elk evenement op wieltjes doen lopen bewezen op Busworld, waar ze door maar liefst 250 bussen werden omringd 🚌!
Een nieuwe maand, een nieuwe blogpost 🎉! Deze maand stellen we jullie voor aan twee van onze maîtres: Patrick en Kris. Patrick is reeds 13 jaar 😮 aan de slag bij ons als maître in Gent en Kris sinds 2019 als maître in Antwerpen. Samen met maître Antonio in Brussel/Leuven zijn de maîtres van onze #fskfamily een vaste waarde op elk evenement en zorgen, samen met onze medewerkers, dat onze onberispelijke reputatie standhoudt.
Dag Patrick en Kris, hoe zouden jullie het "maître zijn" omschrijven?
Patrick: Variërend, zeker bij Flying Service & Kitchenstaff. De maître is als het ware een kameleon die zich continu moet aanpassen aan de situatie. Het gaat telkens om een ander evenement met een andere klant die andere wensen heeft, maar ook vaak met ander personeel. Door ervaring leer je anticiperen.
Kris: We brengen een event van A tot Z in orde, dat gaat van de opbouw tot het personeel indelen. Belangrijk is dat de juiste mensen op de juiste plaats staan. Een maître is een echte problem solver, zodat zowel klant als gast met een goed gevoel naar huis gaan. Het is inderdaad belangrijk dat er geanticipeerd wordt zodat gasten niks merken van veranderingen behind the scenes. Externe factoren zoals het weer kunnen ervoor zorgen dat de oorspronkelijke plannen overboord gegooid worden en er snel geschakeld moet worden.
Hoe zijn jullie in de horeca gerold en waarom?
Patrick: Na mijn studies wetenschappen, die ik van mijn ouders moest volgen, heb ik hotelmanagement gestudeerd en avondschool gevolgd voor keuken en zaal. Ik ben op mijn 23ste begonnen als stagiair en erna maître geworden, wat ik zeker al 25 jaar doe. Het was al van kleins af aan dat ik ervan droomde om in de horeca te werken, en ik doe het nog steeds heel graag. In mijn hele leven ben ik nog geen week uit de horeca geweest.
Kris: Ik heb hotelschool gevolgd tot 1997, daarna ben ik opgeklommen van brasserie naar sterrenrestaurant. Ik koos voor de horeca omdat het mijn passie is; ik ben graag met mensen bezig en maak hen graag blij...en hen blij maken maakt mij blij! Ook de afwisseling sprak me erg aan: geen enkele dag is hetzelfde. Je komt op plekken waar niet iedereen komt, vaak met wauw-factor. Zo heb ik onder andere al meetings tussen buitenlandse staatshoofden mogen bijwonen en trouwfeesten van de rich and famous.
Hoe zijn jullie bij Flying Service & Kitchenstaff terechtgekomen?
Kris: In het verleden werkte ik reeds bij jullie als flexi in combinatie met het sterrenrestaurant, maar dan kreeg ik van jullie een offer you can't refuse, en de beslissing om over te schakelen naar Flying Service & Kitchenstaff was vlug gemaakt.
Patrick: Tijdens een wandeling in Gent ben ik het kantoor binnengelopen. Er werd gezegd dat ik een opleiding moest volgen om te beginnen bij jullie. Ik ging akkoord, op voorwaarde dat ik die opleiding mocht geven; ik was namelijk ook docent hotelmanagement.
Wel, nu je het over de opleiding hebt, Patrick, kunnen we alvast verklappen dat we in de volgende blogpost eens een opleiding van jou bijwonen 🤫!
🎶God's plan, God's plan...🎶 Nee, dit is geen ode aan Drake, maar aan 🌟onze planners🌟! Vorige keer stelden we jullie al Linda voor, onze planner voor de zaal in ons kantoor in Geel. Vandaag is het de beurt aan Niels, onze planner voor de keuken in ons kantoor in Antwerpen.
Deze matchmaker is zowel op de werkvloer als in het dagelijks leven een echte planner: als hij niet bezig is met het zoeken naar personeel voor het volgende grote evenement, is hij bezig met zijn zoontje waar ook heel wat planwerk bij komt kijken. Naast het plannen is Niels graag bezig met sport: hardlopen, fitnessen, golfen...hij doet het allemaal!
Een dag als planner is nooit hetzelfde en zit vol met afwisseling: zo neemt hij bijvoorbeeld sollicitaties af, voert hij de uren van onze medewerkers in zodat ze op tijd uitbetaald worden🤑, en werkt hij de planning voor de komende dagen al uit. "Voor dat alles is goede communicatie met de collega's nodig", zegt Niels, die al sinds zijn zestiende de wereld van de horeca bewoont. Nadat hij een lange tijd 'on the field' in de keuken heeft gewerkt, onder andere ook voor ons, besloot hij een nieuw avontuur aan te gaan. Een kantoorjob zou hij enkel aannemen als deze met de horeca verbonden is, en er toch nog wat 'on the field' wordt gewerkt. Een job als planner bij Flying Service & Kitchenstaff beantwoordde daar volledig aan, en dat deeltje 'on the field' vindt Niels dan ook het leukste aan zijn job: "door mee te gaan op opdracht leer je zowel klant als werknemer beter kennen, wat onze service alleen maar beter afgestemd kan maken".
Flying Service & Kitchenstaff kan niet bestaan zonder 🌟onze planners🌟: deze zorgen ervoor dat elk evenement op wieltjes loopt. Zij zijn de perfecte matchmakers en verdienen dan ook een plekje in de spotlight!
Om een zo goed mogelijke match te maken, hebben we zowel planners voor exclusief de zaal als voor de keuken. Vandaag stellen we Linda, onze planner voor de zaal in ons kantoor in Geel, voor. We kunnen alvast verklappen dat we volgende keer Niels, onze planner voor de keuken in ons kantoor in Antwerpen voorstellen...🤫
Linda is naast planner voor Flying Service & Kitchenstaff ook de planner van haar gezin. Als Linda niet aan het plannen is, kan je haar vinden op een terrasje of op restaurant, en dat het liefst met haar familie.
Een dag bij ons bestaat uit veel variatie: denk maar aan reminders voor opdrachten uitsturen, sollicitaties afnemen, de planning opmaken voor de komende dagen en nog heel wat andere taken die Linda benoemt met moeilijke vaktermen die we jullie willen besparen 🤪. Het leukste aan haar job vindt onze planner het contact met onze kandidaten (jullie dus 🥰). Onze planners gaan geregeld mee 'on the field', en dat raadt Linda alvast elke planner aan: "het is zeker een meerwaarde, je leert het team kennen alsook de klant". Het coolste waarvoor Linda al heeft gepland? Dat was voor een opdracht waar onze Flyers de koningin mochten bedienen!
Door het invullen van onze enquête, waarover je onze vorige blogpost kan lezen, konden studenten over heel Vlaanderen kans maken op een e-step of een dagticket voor Pukkelpop of Rock Werchter. Wij hadden de eer om de winnaar van de e-step, Marthe, Fleur, de winnaar van het ticket voor Rock Werchter en Juliette, die het ticket voor Pukkelpop won, te spreken.
MARTHE (23, komt uit Oost-Vlaanderen, zit op kot in Gent)
Marthe is een studente burgerlijk ingenieur aan de Universiteit Gent. Onze enquête kwam bij haar terecht via een vriendin. Momenteel heeft ze geen studentenjob, maar ze is wel aangesloten bij een jobplatform. Voor haar is het belangrijk dat een studentenjob makkelijk bereikbaar is, en dat de uren in haar planning passen. Bereikbaarheid zal alvast geen probleem meer zijn, nu ze een e-step heeft! 🥳
Ze vertelt ons dat ze al wat ervaring in de horeca heeft, en het tof zou vinden om voor Flying Service & Kitchenstaff te werken (joepie, ons team topstudenten wordt groter 🤗). De studente geeft aan dat er soms bepaalde kledij vereist is voor een job, en ze deze niet heeft: "Ik vind het handig dat jullie dit zelf aanbieden, want als ik zelf op zoek moet gaan zou ik afhaken". Ook de inhoud van een job is van belang voor Marthe; ze vindt vooral werken op evenementen leuk: "Je komt in contact met veel mensen, het zijn plaatsen waar je anders niet terecht zou komen".
Ze geeft alle studenten die nog op zoek zijn naar een studentenjob nog een laatste advies: ervaring opdoen is belangrijk om te weten wat je graag doet!
Tussen 20 maart en 30 april 2023 nam Flying Service Kitchenstaff enquêtes af bij 572 Vlaamse studenten. De studenten die deelnamen maakten kans op leuke prijzen, waarover we in onze volgende blogpost meer zullen onthullen 🤫, spannend! Uit de enquête volgden enkele interessante resultaten die ons (en jou) kunnen helpen om studenten beter te leren kennen. Ben je student 📚? Lees dan zeker verder, want waarschijnlijk herken je je in de resultaten! Ligt deze mooie periode voor jou al in het verleden? Lees dan toch ook zeker verder, want wie is er nu niet geïnteresseerd om de jeugd van tegenwoordig wat beter te begrijpen?
Het grootste deel van de studenten die we hebben bereikt studeert in Gent (64,5%) of Antwerpen (16,6%), en heeft als thuisbasis Oost-Vlaanderen (29,7%), West-Vlaanderen (22,7%) of Antwerpen (27,6%). Meer dan de helft van de studenten zit op kot (64,33%). De meeste kotstudenten bevinden zich in Gent (80,8%), en op de tweede plaats komen Brussel, Leuven en Mechelen aan de beurt (54%). In Antwerpen zit slechts een kleine hoeveelheid van de studenten op kot (21,1%), dit valt te verklaren aangezien 91,6% van de studenten in Antwerpen daar ook hun woonplaats hebben.
Gemiddeld waren de studenten die deelnamen aan de enquête 20 jaar of ouder; deze studeren dus verder of staan op het punt om af te studeren 🎓. Tussen de opleidingen die de studenten volgen valt een evenredige verdeling op te merken: 28% volgt een professionele bachelor, 29,7% een academische bachelor en 26% volgt een masteropleiding. We merken op dat studenten niet alleen leergierig op de schoolbanken zijn: zo vindt 64,2% het niet erg om een verplichte opleiding te volgen bij zijn werkgever.
Studenten werken het liefst waar ze wonen (71%), en dit tijdens vakanties (41,7%), weekends en vrije dagen (34,6%). Werken tijdens de week is dus minder populair (23,7%). De meest geliefde sectoren zijn de horeca- en evenementensector (35,8%) (dat zijn wij dus 🥳) en de verkoop (16%). Deze hoge score volgt deels uit het feit dat heel wat respondenten ook onze trouwe medewerkers zijn 🥰; in algemenere enquêtes kan het dat horeca iets lager scoort (maar geen zorgen: horeca blijft één van de populairste sectoren...oef 😮💨!)
Er wordt vooral gewerkt om vrijetijdsbestedingen te kunnen betalen (bv. concerten, kledij, reizen, uitgaan) en te sparen. Daarom is loon 💶 natuurlijk belangrijk (60% van de respondenten duidde dit aan als belangrijk), maar dit is niet de allerbelangrijkste factor. Ook de inhoud van de job en de werksfeer zijn belangrijke criteria. Vervolgens komen de collega's en de afstand woonplaats-werk aan de beurt. Om op het werk te geraken gebruikt de meerderheid het openbaar vervoer (30%), de fiets 🚲 (28,6%) of gaat te voet (25,6%).
Hey daar, studenten! Welkom in de bruisende wereld van de horeca.
Als erkend uitzendkantoor voor horecapersoneel weten we als geen ander hoe belangrijk het is om het juiste personeel op de juiste plaats te hebben. En wat betreft studentenjobs, hebben we ook enkele mogelijkheden te bieden!
In deze blogpost nemen we je mee op ontdekkingsreis door de verschillende studentenstatuten die beschikbaar zijn in de horecasector. Of je nu op zoek bent naar een flexibele bijverdienste naast je studie, praktijkervaring wilt opdoen terwijl je nog studeert, of een stageplaats wilt vinden die jouw professionele groei bevordert, de horecasector heeft talloze mogelijkheden om aan jouw wensen te voldoen.
Dus, trek die leesbril maar aan, want we gaan samen op avontuur in de wereld van studentenjobs. Let’s go!
De app van Flying Service & Kitchenstaff is terug en beter dan ooit tevoren! Met deze app heb je altijd en overal toegang tot belangrijke informatie over je werkopdrachten en kan je gemakkelijk je gewerkte uren bijhouden.
Een van de grootste voordelen van MyStaff is dat je op elk moment handig kan zien waar je gaat werken. Je vindt er alle belangrijke informatie over de opdracht, zoals het juiste adres en start uur. Zo hoef je niet meer te zoeken naar de juiste informatie op verschillende plaatsen. Bovendien is de app heel eenvoudig in gebruik, dus je kan snel en gemakkelijk vinden wat je zoekt.
Een andere geweldige functie van de app is dat je je feuille direct kunt indienen. Zodra je klaar bent met werken, kun je je uren in de app invoeren en een foto van de feuille maken. Het versturen van feuilles naar je planner is dus verleden tijd. Dat bespaart je tijd en moeite, en wordt je zeker op tijd uitbetaald.
Wij zijn blij om aan te kondigen dat we ons eigen TikTok kanaal hebben gelanceerd om ons bedrijf extra in de kijker te zetten.
De lancering van ons kanaal is een nieuwe stap in onze social media strategie en we zijn enthousiast over de mogelijkheden die dit platform biedt zodat we onze diensten kunnen delen met een breder publiek.
Op ons TikTok kanaal vind je korte, creatieve video's die onze diensten op een leuke en interessante manier laten zien. We plaatsen ook regelmatig nieuwe video's om onze volgers te blijven inspireren.
Benieuwd naar onze creaties? Bezoek dan snel ons TikTok kanaal!
Personeel
Wil je wat bijverdienen?
Of is horeca de job van je leven? Bij ons kan je aan de slag wanneer je wil, waar je wil en met wie je wil.
Schrijf je inBedrijf
Op zoek naar werkkracht om u tegen te zeggen?
Zoek niet langer, wij zoeken voor u. Voor losse opdrachten, om vast in dienst te treden of om uw personeelsadministratie uit handen te nemen: wij helpen u met uw personeel.
Personeel aanvragen